dimecres, 27 de juny del 2018

Resum dels acords del Consell Escolar Extraordinari del CEIP Herrero - 4 de juny de 2018


Consell Escolar CEIP Herrero 4.06.2018
Sala de professors
19h


ORDRE DEL DIA: 
  1. Lectura i aprovació, si escau, dels esborranys de les actes anteriors. 
  2. Petició horari curs 2018/2019. 
  3. Aportacions comissió menjador.
  4. Aportacions comissió manteniment. 
  5. PLC centre. 
  6. Admissió per al curs 2018/2019. 
  7. Precs i preguntes. 

 1. Lectura i aprovació, si escau, dels esborranys de les actes anteriors.

Lectura i aprovació de les actes anteriors: CEC extraordinari 12.12.2018, CEC extraordinari 30.01.2018, CEC ordinari 30.01.2018, CEC extraordinari 6.02.2018, CEC extraordinari 13.03.2018, CEC ordinari 13.03.2018, CEC extraordinari 26.03.2018 i CEC ordinari 26.03.2018.

2. Petició horari curs 2018/2019.

A petició del claustre de professorat i amb l’aprovació del Consell Escolar (12 vots a favor, 1 en contra) sol·licitar a la conselleria d’Educació el següent horari lectiu especial per al curs 2018/2019: de 9 a 12:30 i de 15 a 16:30 h.

L’orientació del vot del representant de l’AMPA, a favor de l’horari aprovat, va ser conseqüència de l’enquesta que es va realitzar entre els socis durant els dies anteriors.

3. Aportacions comissió menjador.

La direcció va explicar les conclusions de la comissió de menjador del Consell Escolar. No ha hagut cap reclamació sobre el seu funcionament, els comptes del menjador estan sanejats, té solvència econòmica normal i es pot dedicar una part del seu pressupost a substituir material en mal estat.

La mitjana d’alumnes que han utilitzat el servei de menjador durant el curs ha estat de entre 185 i 190, 65 dels quals són becaris. Durant el mes de juny 140 alumnes utilitzaran el menjador. El menjador té 8 monitores.

Segons l’informe oral de la comissió l’alumnat del menjador necessita millorar el seu comportament i que hi haja més coordinació entre el personal monitor.

A pregunta de les famílies, se’ns informa que les transferències des de la conselleria d’Educació s’estan realitzant amb normalitat.

4. Aportacions comissió manteniment.

A petició de la comissió de manteniment del Consell Escolar s’ha sol·licitat una reunió amb la conselleria d’Educació per concretar aspectes importants de la reubicació de l’alumnat durant el temps de la rehabilitació del centre. Conselleria ha informat a la comissió de manteniment que no considera que encara sigue hora de concretar res perquè encara s’ha de decidir al 100% el lloc la reubicació i encara falta temps.

Quedem que l’AMPA sol·licitarà la mateixa reunió i convocarà a la direcció a assistir a la mateixa.

Se’ns informa també que des de la regidoria d’Educació s’ha comunicat que l’ajuntament en el pròxim ple assumirà la delegació de funcions per a realitzar les obres del Herrero i a partir d’eixe moment es podrà continuar amb els tràmits i licitacions corresponents.

5. Pla Lingüístic de Centre.

La direcció del centre ens informa de l’acceptació per part de Conselleria d’Educació de PLC proposta pel Consell Escolar.

6. Admissió per al curs 2018/2019

La direcció del centre informa als membres del consell que en procés d’admissió per al curs 2018/2019 ha hagut 25 sol·licituds per a 23 places i d’elles, 19 han sigut en primera opció. Les mares i pares membres del consell expressen la seua satisfacció.

7. Altres

La direcció del centre informa als membres del consell que el claustre de l’escola ha acordat que per al curs vinent no es presentarà projecte per a modificar la jornada escolar perquè creuen que les mares i pares del consell no volen canviar la jornada.

Les mares i pares presents al consell manifesten que no estan en contra del canvi de jornada escolar, sinó que volen que el canvi estigue aval·lat per un projecte consensuat, ajustat a la normativa i que millore el projecte educatiu del centre. 

S’obre un debat entre les dues postures que acaba amb l’acord de retomar les converses sobre el projecte més endavant, sense concretar quan.

8. Precs i preguntes

Les mares i pares del consell proposen a la direcció del centre si de cara al pròxim curs es podria incloure una partida al pressupost que incloga les despeses de les orles (al voltant de 165 euros + iva). L’argument principal per a sol·licitar-ho és evitar la diferenciació entre l’alumnat que és de l’AMPA i el que no, ja que aquests últims han de pagar 6 euros per les despese. La direcció del centre respon que la llista de despeses està molt limitada per conselleria i no veuen possible incloure les orles. Després d’un debat entre els membres del consell amb diferents opcions possibles s’acorda que la realització de les orles podria ser un assumpte del centre i que es podrien realitzar amb una plantilla, fent fotos a principi de curs a tot l’alumnat de 6é i amb còpies a color realitzades al centre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada