dimarts, 23 de setembre del 2014

Resum dels temes tractats en la reunió del Consell Escolar - 17/09/2014

Reunió del Consell Escolar.
17 de setembre de 2014.
19 h
Aula de música de l'escola Herrero.

  • La direcció del centre informa al Consell Escolar que des de dilluns, 12 de setembre, hi ha una mestra a temps parcial (1,5 hores diàries) que imparteix el reforç de valencià a 11 alumnes de 1r d'infantil. Hi ha un compromís verbal per part de conselleria que aquest reforç siga durant tots els cursos d'infantil i primària.
  • Des de la direcció, i a petició del Consell Escolar, s'ha sol·licitat a la mestra de religió, Carmen Olivares, perquè siga ella la elegida per impartir aquesta assignatura a l'escola Herrero.
  • La direcció informa al Consell Escolar que la sol·licitud d'avançar l'hora d'eixida a les 16:30 ha estat denegada i l'horari de l'escola serà de 9 a 12:30 i de 15:30 a 17 h
  • La direcció informa al Consell Escoles que a hores d'ara hi ha 390 alumnes. 300 alumnes de primària i 90 d'infantil.
  • Es va informar al Consell Escolar de la renuncia d'un membre de les mares i pares (María José Vilarroig) i de la seua substitució per Imma Cifre, que va obtindre el següent lloc a les últimes eleccions al Consell Escolar.
  • Es va recordar al Consell les diferents comissions que hi ha, els seus membres i la substitució d'alguns d'ells pels canvis en l'equip directiu i en els membres del consell.
  • La direcció va informar que ja s'ha publicat la baremació de les sol·licituds de beca, tant de la fase ordinària (juliol) com de la fase extraordinària (setembre). 95 en fase ordinària i 12 en fase extraordinària. Falta saber que la Conselleria d'Educació publique amb quina puntuació es concedeixen els diferents tipus de beca.
  • A proposta de les mares i pares del Consell Escolar, s'acorda estudiar en la comissió de menjador que els 8 menús gratuïts que l'empresa del menjador dona cada dia, es puguen distribuir entre les famílies sol·licitants de beca per completar, en la mesura del possible, el curs escolar fins al mes de maig. Seguint la baremació realitzada per la Conselleria d'Educació.
  • S'acorda també que el centre, a través dels mestres, farà un seguiment d'algunes famílies més necessitades per si és precís sol·licitar l'ajuda de Serveis Socials.
  • També a proposta de les mares i pares del Consell Escolar, s'acorda que les activitats extraescolars de migdia que es realitzen entre les 12:30 i les 13:30 h es puguen oferir a tot l'alumnat del centre tant si van al menjador escolar com si no. L'empresa que gestiona les activitats extraescolars s'encarregarà de l'eixida de l'alumnat.
  • A proposta de les mares i pares s'acorda que la comissió de menjador estudiarà la possibilitat que l'alumnat que està apuntat al menjador i que dinen al 2n torn puguen eixir a les 12:30 h, a realitzar alguna activitat fora del centre, i tornar a les 13:30 h per dinar al centre.
  • La direcció va informar al Consell Escolar del procediment i full de sol·licitud per tal de sol·licitar l'ús d'espais del centre.
  • La direcció va informar de la sol·licitud d'ús del menjador realitzada per l'AMPA per al dia 2 d'octubre per a la reunió informativa i l'assemblea extraordinària.
  • La direcció va informar als membres del Consell Escolar de les principals novetats legislatives amb l'entrada en vigor de la LOMQE i del decret de la Generalitat Valenciana 108/2014. En el punt dedicat a les avaluacions de centre i individualitzades de 3r i 6é es va produir un debat sobre el seu caràcter, la seua finalitat i sobre si poden ocasionar la repetició de curs o no. En aquest assumpte hi ha molts dubtes i encara no hi ha suficient desenvolupament normatiu ni concreció per part de la Conselleria d'Educació. 
LOMQE (valencià)http://www.boe.es/boe_catalan/dias/2013/12/10/pdfs/BOE-A-2013-12886-C.pdf 

Pàg. 45 Competències del Consell Escolar.
Pàg. 48 Avaluacions individualitzades. 
P'ag. 60 Calendari d'implantació.

DECRET 108/2014, de 4 de juliol, del Consell, pel qual 
establix el currículum i desplega l’ordenació general de 
l’Educació Primària a la Comunitat Valenciana. [2014/6347]

Pàg 16333. Avaluacions individualitzades.
"...els centres docents realitzaran una avaluació individualitzada a tots els 
alumnes i les alumnes al finalitzar el tercer curs d’Educació Primària..."
"els centres docents realitzaran una avaluació individualitzada a tots els 
alumnes i les alumnes al finalitzar el tercer curs d’Educació Primària. 
"...es realitzarà una avaluació individualitzada final a tots els 
alumnes i les alumnes..."
Pàg 16340. Calendari d'implantació.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada