dilluns, 3 de novembre del 2014

Resum de la reunió del Consell Escolar - 29/10/2014

Reunió del Consell Escolar
29/10/2014
19 h
Aula de música


Aquest resum no pretén ser un acta de la reunió sinó un resum informatiu de la reunió adreçat a les famílies des del punt de vista de les mares i pares.
  • La direcció de l'escola va informar al Consell Escolar de la Programació General Anual (PGA). La Programació General Anual és un document organitzatiu i administratiu del centre que s'ha de redactar anualment i on consta tota l'activitat i organització del centre: activitats, assignatures, eixides, excursions, mestres, llibres de text, etc, etc.
En la relació al menjador escolar la direcció va informar al Consell Escolar del següent:
  • Estat de comptes del menjador.
  • A dia 22/10/2014 hi ha 183 alumnes inscrits al menjador escolar. Apart dels alumnes que poden assistir puntualment algun dia solt. (9 INF3, 13 INF4, 22 INF5, 26 1PRIM, 22 2PRIM, 25 3PRIM, 20 4PRIM, 16 5 PRIM, 30 6PRIM).
  • El menjador disposa de 8 monitors al menjador, els necessaris per la quantitat de xiquets i xiquetes.
  • Les beques adjudicades de tipus A són 50 i les beques adjudicades de tipus B són 23. Les famílies amb l'alumnat beneficiat amb beca tipus A no és completa i ha d'abonar 45,26 euros/curs i les famílies amb l'alumnat beneficiat amb beca tipus B (70%) han d'abonar 217,54 euros/curs.
  • Els períodes extraordinaris de menjador de juny i setembre no poden ser deficitaris i només es podrà obrir el menjador si hi ha un mínim d'uns 60 alumnes inscrits. Al juny i al setembre d'enguany s'ha arribat a eixe mínim i no ha estat deficitari.
  • Abans dels períodes extraordinaris de setembre i juny, la direcció intentarà obtindre informació de les famílies que estiguen interessades en inscriure els fills al menjador durant aquests períodes, i així poder fer una previsió i saber si és viable o no l'obertura del menjador.
  • Per tal de fer més ràpida i còmode el moment de distribuir el menjar està previst anar substituint els plats del menjador per safates d'acer inoxidable. De moment només n'hi ha suficients safates per a l'alumnat del 1r torn.
  • A poc a poc està previst anar substituint les prestatgeries i armaris del menjador més deteriorats per altre nou.
  • Des de l'ajuntament han comunicat a l'escola que durant les vacances de Nadal pintaran el menjador escolar. Si és així, això no impedirà que en el proper període de vacances (Setmana Santa) es puga dur a terme el projecte que tenien algunes famílies de pintar el menjador amb motius i imatges.

La direcció també va informar al Consell Escolar de les següents propostes de la Comissió de Menjador:

  • En breu es convocarà a totes les famílies de les xiquetes i xiquets inscrits al menjador a una reunió informativa. La direcció està esperant que finalitzen alguns assumptes pendents de la gestió i l'organització del menjador.
  • Les famílies que tenen fills inscrits al menjador també podran fer arribar a l'escola el justificant de l'ingrés del pagament mensual del menjador a través del correu electrònic a l'adreça 12001368@edu.gva.es
  • Distribuir una part dels 8 menús gratuïts que diàriament ofereix l'empresa CUINATUR, entre els 6 xiquets beneficiaris de beca tipus B les famílies dels quals tenen més dificultats per pagar les quantitats anuals per completar el curs. Encara així en sobraran menús gratuïts que l'empresa reemborsarà a l'escola.
  • Les famílies que estiguen interessades en que els seus fills i filles es raspallen les dents després de dinar al menjador escolar  (per qüestions mèdiques o per recomanació del dentista) hauran d'enviar un correu electrònic a l'adreça de l'escola (12001368@edu.gva.es) indicant el nom i cognoms del xiquet o xiquets. 
  • Les famílies que estiguen interessades en que els seus fills o filles (de 3r, 4t, 5é o 6é de primària, puguen eixir de l'escola entre les 12:30 i les 14 h per realitzar alguna activitat extraescolar fora de l'escola hauran d'enviar un correu electrònic a l'adreça de l'escola (12001368@edu.gva.es) indicant el nom i cognoms del xiquet o xiquets, i el curs. Aquests xiquets i xiquetes hauran d'eixir i tornar al centre acompanyats d'una persona responsable (mare, pare o familiar).
  • El dilluns 3 de novembre començarà l'activitat PER A FER DEURES A MIGDIA. El total de xiquetes i xiquets inscrits (60) es distribuirà en 2 grups de 30 xiquets i xiquetes segons el seu curs. L'activitat es realitzarà el dilluns, dimecres i divendres entre les 13 i les 13:45 h. S'ha reduït el temps i el número de dies de l'activitat perquè el personal del menjador pugue oferir altres activitats els altres dies i hores de la setmana. És important que tots els inscrits mantinguen el compromís d'assistir els 3 dies a l'activitat perquè si no, l'activitat no podrà continuar realitzant-se. 
  • Personal de manteniment de l'ajuntament s'han posat en contacte amb la direcció de l'escola i s'han compromés a pintar el menjador escolar durant les vacances de Nadal.
  • L'AMPA i l'escola organitzaran conjuntament una xarrada amb un higienista bucal adreçada a les famílies i mestres.
Fora de l'ordre del dia, les mares i pares van proposar una declaració/carta adreçada a la Conselleria d'Educació on es demane la recuperació de la unitat escolar suprimida i que mentrestant la unitat escolar que queda tinga el programa d'ensenyament en valencià, que garanteix millor el bilingüisme, afavoreix l'aprenentatge d'altres llengües i és més integrador per a l'alumnat estranger. Es va acordar incloure aquest punt a l'ordre del dia de la següent reunió del Consell Escolar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada