dimecres, 5 de novembre del 2014

Resum de la reunió entre l'equip directiu de l'escola i l'AMPA - 5/11/2014

Resum de la reunió entre l'equip directiu de l'escola i l'AMPA
5 de novembre de 2014
15:30 h
  • L'AMPA proposà a l'equip directiu l'organització d'una xarrada sobre seguretat en internet i xarxes socials adreçada a tota la comunitat escolar (xiquets de 5é i 6é, mestres i famílies). Des de l'oficina de Participació Ciutadana de la Policia Nacional ens han facilitat els dies lliures i està marxa organitzar les xarrades adreçades als xiquets i xiquetes dins l'horari lectiu. L'AMPA tb té previst organitzar altres xarrades sobre seguretat en internet i xarxes socials adreçades a les mares i pares a partir de les 17 h i segons la disponibilitat horària del personal que les imparteix.
  • L'AMPA va informar a l'equip directiu que el dia 20 de desembre es realitzarà el Mercat solidari de l'escola Herrero i li va explicar els detalls de l'enviament de la convocatòria, la recollida de joguets i la finalitat solidària del projecte.
  • L'AMPA va informar a l'equip directiu de la disposició de les mares i pares a col·laborar en una possible celebració de La Castanyada per als xiquets d'infantil i 1r i 2n de primària, com en els anys anteriors.
  • L'AMPA i l'equip directiu acorden publicar la convocatòria del Banc de llibres per al curs 2015/2016.
  • En relació a la proposta de l'AMPA de demanar una reunió conjunta entre famílies i l'equip directiu amb la direcció territorial, per tractar el tema del PROGRAMA D'ENSENYAMENT del centre per al proper curs escolar, es va acordar que l'AMPA demanaria la reunió amb la direcció territorial, informaríem a l'equip directiu i decidirien més endavant la seua participació.
  • L'AMPA i l'equip directiu acorden demanar conjuntament algunes peticions de manteniment del centre vinculades a temes de seguretat: Escala d'emergència de la part est de l'edifici, instal·lació de gas ciutat per a la cuina del menjador i canvi de sentit de les portes que donen accés a les escales perquè puguen obrir cap a fora. L'AMPA, per la seua part, es plantejarà també reclamar altres temes de manteniment que considerem urgents.
  • En relació a la petició de l'AMPA perquè les reunions de tutors amb les mares i pares en grup puguen ser de vesprada, després de l'horari lectiu, i no fer-les coincidir en el mateix dia les de cursos diferents perquè les famílies amb dos o més fills puguen assistir, l'equip directiu ens va informar que, encara que l'horari laboral dels mestres finalitza a les 17 h, la direcció plantejaria la nostra proposta al claustre de professors.
  • L'AMPA va convidar, una vegada més, a l'equip directiu a participar en les accions reivindicatives (concentracions de dimarts i sopars mensuals a l'escola) Les accions de protesta i reivindicació són per defensar l'Herrero, la nostra escola pública i en aquesta causa creiem que hem de ser tots i totes, mestres, xiquets i xiquetes i mares i pares.
  • L'equip directiu farà el possible per incorporar l'escola Herrero al CLUB DELS DEURES: http://www.cece.gva.es/relin/val/club_deberes.htm. No sabem si per a aquest curs encara està oberta la convocatòria. 
  • S'acorda entre l'AMPA i l'equip directiu desenvolupar més la idea d'un concurs d'idees adreçat als xiquets i xiquetes perquè ens conten quines instal·lacions o serveis (aules, espais, etc) els agradaria que tingués l'escola Herrero. La visió de les necessitats que tenen els xiquets també és important. Per part de l'equip directiu es proposa que es podria realitzar com a activitat proposada pels tutors durant la Setmana Cultural.
  • L'equip directiu ens va informar que la programació de les assignatures que no tenen llibre i que és més difícil fer un seguiment per part de les famílies (Alternativa, Informàtica, Educació Física) està a disposició de les mares i pares en el centre.
  • L'equip directiu ha informat l'AMPA que durant les hores de pati els xiquets i xiquetes poden demanar paper higiènic als mestres encarregats i/o monitors de menjador que els indicaran on està disponible o els hi facilitaran ells/elles. L'equip directiu també ens ha informat que no és possible deixar el paper disponible dins dels vàters perquè hi ha una part minoritària de l'alumnat que encara no sap fer-lo servir de forma civilitzada.
  • A la petició de l'AMPA de recordar o fer més èmfasi entre els xiquets perquè es preocupen per la neteja de l'escola i que no és només cosa del servei de neteja sinó de tots, l'equip directiu ens va informar que això és feina de tots, dels mestres/tutors i de les famílies. Per la part que els toca als mestres/tutors ens va dir que des de l'equip directiu intentarien reforçar i recordar aquests valors.
  • En relació a l'anterior assumpte i fruit de la conversa també es va parlar de de l'alimentació dels xiquets. L'equip directiu ens va informar que han demanat a l'ajuntament la realització per part de personal especialitzat de tallers per als xiquets al voltant de la importància dels desdejunis. (http://www.castello.es/web30/pages/generico_web10.php?id=val&cod1=33&cod2=784L'AMPA i l'equip directiu estem d'acord que la salut alimentària és un tema molt important i que potser caldria fomentar més amb tallers, xarrades i/o campanyes informatives. També vam estar d'acord que és un assumpte que s'ha de fomentar dins de les famílies però que igualment tenen la seua part de feina els mestres/tutors.
  • L'equip directiu va informar l'AMPA que els xiquets i xiquetes poden separar els residus en els diferents recipients que hi ha disponibles al pati. Els recipients destinats al paper i al plàstic estan al costat esquerre de l'entrada a la secretaria del centre.
  • A la sol·licitud sobre si és possible que la biblioteca del centre puga estar oberta i disponible durant les hores de migdia, l'equip directiu ens va informar que, de moment, és impossible ja que no està en condicions i els fons bibliogràfics són escassos. L'AMPA va manifestar el seu interès en que es puga obrir el més pronte possible i va mostrar la seua voluntat de col·laborar econòmicament en l'adquisició de llibres. L'equip directiu és més favorable a fomentar les biblioteques d'aula. L'AMPA es va mostrar disposada a col·laborar econòmicament en les biblioteques d'aula.
  • Després d'informar-nos que durant les vacances de Nadal l'ajuntament pintarà el menjador de l'escola, algunes famílies de l'AMPA continua disposades a decorar-la durant les vacances de Pasqua. L'equip directiu també va proposar l'AMPA decorar algunes de les parets del pati.

2 comentaris:

  1. Me gustan todas las propuestas que ha hecho la AMPA....algunas me encantan.
    Es una verdadera lástima que haya una sola familia que no sea socia de esta agrupación que trabaja día a día por mejorar la escuela de nuestros hijos.
    ¡Enhorabuena por el excelente trabajo que estáis realizando en este colegio!.

    ResponElimina
  2. Moltíssimes gràcies Toni. A vore si cada any més famílies es fan sòcies i entre tots i totes podem millorar la nostra escola pública.

    ResponElimina