dimarts, 2 de juny del 2015

Resum de la reunió entre l'AMPA i la direcció del CEIP Herrero - 27/05/2015

  • A proposta de l'AMPA s'acorda que la festa de fi de curs de l'AMPA serà el divendres 19 de juny i la festa de lliurament de les orles a l'alumnat de 6é el dijous 18 de juny. Els dos dies a partir de les 18 h.
  • A la proposta de l'AMPA de reduir a 4 o augmentar a 6 el mínim de bons de menjador per fer més fàcil l'adquisició per les famílies que tenen dos fills i no haver de comprar 10 bons, la direcció ens ha contestat que els bons de menjador són per a usos puntuals i no es poden usar per a quan es tenen pensats uns dies fixes al menjador. A més no es poden vendre un mínim de 4 bons o 6 perquè l'escola té molts talonaris comprats amb el mínim de 5 bons.
  • L'AMPA va preguntar sobre les reválides de la LOMQE i va proposar que hagués estat bé convocar reunions informatives amb les famílies afectades encara que fos per transmetre tranquil·litat i manca d'informació. L'equip directiu ens va contestar que potser sí que hagués estat bé convocar eixes reunions però que fins a l'últim moment no tenien informació.
  • A la consulta de l'AMPA sobre quan contestarà la carta que van remetre uns quants pares i mares de 5éA la direcció ens va contestar que "no contestarà per escrit perquè ella no contesta mai escrits". La direcció també va afegir que la contestació a la carta ere la xarrada que uns dies després es va convocar a les famílies de 5é i 6é sobre les relacions entre les famílies i l'escola.
  • L'AMPA va manifestar a la direcció el seu disgust per la desorganització i la manca de preocupació per part d'alguns docents durant la xocolatada del dia abans del començament de les festes de La Magdalena. L'equip directiu va contestar que no havien estat conscients d'eixa desorganització.
  • Banc de llibres. Per al curs ve l'equip directiu té intenció de canviar tots els llibres menys els d'anglès, cc socials i naturals de 3r i 5é. Els llibres actuals ens han informat que no s'adapten al currículum. Ens passarà llistat. Caldrà parlar amb inspecció per assegurar-nos que és així i que no n'hi ha alternativa.  Els tutors de 3r, 3t, 5é i 6é arreplegaran els llibres del banc a les seues aules en bosses amb el nom. L'equip directiu tornarà a recordar al claustre que els tutors animen a cuidar els llibres i a no ratllar-los.
  • L'equip directiu ens va informar que el menjador de juny i setembre no pot ser deficitari i amb les inscripcions que n'hi ha (40) i unes poques més en dies solts no es pot mantindre. Caldrà parlar amb inspecció per assegurar-nos que no pot ser deficitari i que no n'hi ha alternativa. En altres escoles es continua mantenint el menjador amb 20 alumnes (p.e. CEIP Exèrcit). No entenem que es puga gastar el remanent en llibres, material per a la cuina, material docent, etc i no es puga sanejar un servei bàsic de l'escola.
  • En relació a la petició perquè algunes tutories del curs i reunions amb les mares i pares es puguen fer de vesprada la direcció ens va dir que tornarà a animar al claustre a posar tutories de vesprada però no pot fer res més perquè és fora de l'horari laboral.
  • L'activitat musical de dissabte que havia proposat l'AMPA (Com sona l'Herrero) on xiquets i xiquetes, mestres i mares i pares del Herrero que estiguen aprenent a tocar un instrument ens ensenyen com el toquen, s'ajorna per al curs que ve.
  • El consell escolar sol.licitarà el reforç de valencià a  la Conselleria d'Educació per a P3 i P4.
  • Davant de la cancel·lació de l'Aula de fer deures a migdia l'AMPA va demanar un espai lliure per fer deures, llegir i estudiar. L'equip directiu ens va dir que miraran d'habilitar un espai lliure per a llegir i fer deures però hi ha un problema de manca d'espai a la planta baixa. Se'ns va comunicar que la sala de secretària es pot utilitzar per a això però no es pot donar difusió perquè és menuda.
  • A la petició de l'AMPA de poder realitzar les còpies de les circulars en la fotocopiadora del centre compensant la despesa en paper o en tòner, se'ns va contestar que es valorarà.
  • Per últim, es va llegir i es va lliurar la valoració que ha fet la junta de l'AMPA del curs escolar. La directora ens ha informat que la registraria i la llegiria al claustre.
A continuació us adjuntem la carta de valoració d'aquest curs que la junta de l'AMPA va llegir a l'equip directiu i que vam lliurar durant la reunió.


VALORACIÓ CURS 2014/2015

De Junta directiva AMPA CEIP HERRERO 
A: Equip directiu CEIP HERRERO

Aquest curs 2014/2015 ha estat un curs de canvis. Canvis en la direcció del centre i canvis, o millor dit supressions, amb la reducció d’una unitat escolar per part de la Conselleria d’Educació. A la junta de l’AMPA ens agradaria valorar aquest curs per escrit perquè no se’ns oblide res i perquè quede constància.

Començarem pels aspectes que ens han agradat. En primer lloc, valorem molt positivament la plena disponibilitat d’espais per a fer activitats, tallers, reunions, exposicions, sopars reivindicatius, etc. També valorem i apreciem la disponibilitat de l’equip directiu a reunir-se amb a l’AMPA i tractar i discutir qualsevol assumpte relacionat amb el centre (excepte en aquesta última reunió que ens ha costat concertar-la quasi un mes i esperem que serà una excepció). Valorem molt positivament també que l’escola haja acceptat col·laborar i o ajudar en la majoria de projectes o propostes que hem presentat (Castanyada, Mercat Solidari, Festa del llibre, Jornada Intercultural i de Portes Obertes, Xocolatada de Magdalena, Festa de lliurament d’orles de 6é, etc). Per últim, ens agradaria felicitar l’escola per la sirena musical que des de fa uns mesos fa molt més agradable l’entrada i eixida a l’escola i serveix per a que tots coneguem músiques de diferents estils.

D’altra banda també hi ha aspectes que no ens han agradat i volem deixar constància. Durant el curs la junta i les famílies del centre hem trobat a faltar informació sobre aspectes importants que s’hagueren solucionat amb reunions informatives i haguéren aconseguit més implicació, complicitat i participació de les famílies. Per exemple, hem trobat a faltar una reunió informativa sobre el menjador escolar i el seu funcionament i hem trobat a faltar reunions informatives amb els cursos afectats per les proves diagnòstiques i les revàlides de la LOMQE.

La junta de l’AMPA també volem deixar constància de tres qüestions concretes que ens agradaria destacar. En primer lloc, no entenem que una activitat com la de Fer deures a migdia amb més de 60 xiquets inscrits a principi de curs no ha pogut finalitzar per falta d’assistència. Tampoc no entenem com després de dos mesos unes mares i pares de 5é A que han realitzat un escrit a la direcció del centre encara no han rebut contestació. I en tercer lloc, volem deixar constància del nostre disgust durant la celebració de la xocolatada prèvia a la dansà de la Magdalena quan molts mestres es van despreocupar dels xiquets i xiquetes i va haver molta desorganització.

L’AMPA i les famílies de l’escola volem el millor per a la nostra escola i en cap moment volem fer retrets a ningú, només volem una escola millor, per això proposem activitats i per això hem convocat mobilitzacions quan hem vist l’escola en perill. Hi ha molta gent (mestres, famílies, amics, veïns, entitats, partits, sindicats, etc) que han donat suport a les mobilitzacions i ens hagués agradat també sentir el suport del nostre equip directiu.

Esperem que el curs 2015/2016 siga millor per a tots, que la nostra comunicació siga més fluida, amb més col·laboració, més informació i més participació. Volem una escola viva.

Pau Sancho, president.
Suso Monforte, secretari.

2 comentaris:

  1. Me parece muy buena la iniciativa de realizar el escrito con la valoración del curso. Es muy interesante que quede constancia de la implicación y la respuesta del equipo de maestros y personal que dirige el centro con las familias que lo forman y las propuestas y actividades canalizadas a través del AMPA con el fin de elevar el nivel general de la escuela.

    ResponElimina
  2. Eixa és la intenció. Pensem que un AMPA responsable, transparent i amb iniciativa aporta moltíssim a una escola i és capaç de col·laborar, participar i ajudar en la difícil i complicada tasca dels mestres que és educar. A vore si entre tots aconseguim que qualsevol mare o pare disposat a col·laborar en l'AMPA, encara que siga uns minuts a la setmana, ho puguen fer.

    ResponElimina