diumenge, 17 de novembre del 2013

BANC DE LLIBRES - Reunió informativa sobre el banc de llibres - 22/11/2013

L’AMPA i la direcció de l’escola Herrero us convoquen a una reunió informativa sobre el PROJECTE DE BANC DE LLIBRES que tindrà lloc el proper divendres 22 de novembre de 2013 a les 17:00 h al menjador de l’escola Herrero.


PROJECTE DE BANC DE LLIBRES
Curs 2013/2014 - Escola Herrero

Com a conseqüència de l'actual política educativa en la qual s’han eliminat totes les ajudes relacionades amb els llibres de text i material escolar (bo llibre i les ajudes per a la compra de llibres) l’escola Herrero i la seua AMPA proposen la creació d'un banc de llibres, animant a les famílies, alumnat i professorat a col·laborar i formar part del projecte.

PROCEDIMENT DE CREACIÓ

Qui pot formar part del banc de llibres?



Qualsevol representant de les famílies dels xiquets i/o xiquetes de 3r, 4t, 5é i 6é que vulguen registrar-se en el Banc de Llibres. 

Com es crearà el banc de llibres?

En primer lloc, s’informarà a totes les famílies de 3r, 4t, 5é i 6é del projecte convocant-los a una reunió informativa (22 de novembre de 2013) i s’establirà un termini per inscriure’s al banc de llibres (16 d’abril de 2014).

Al final d’aquest curs 2013/2014 els llibres dels xiquets i xiquetes que prèviament s'hagen inscrit al projecte seran aportats al banc de llibres i es quedaran a l´escola. Després es farà una revisió de tots els llibres i es seleccionaran aquells que estiguen en bon estat, per passar a ser registrats al banc de llibres.

Després de la selecció l´AMPA comprarà els llibres necessaris per compensar la falta de donacions de llibres de cursos precedents en bon estat i el cost d’aquesta compra es repartirà entre totes les famílies que formen part del banc que hauran d'abonar una part.

Al principi de cada curs l’AMPA i l’escola repartiran els lots de llibres a totes les famílies inscrites en el projecte. Els llibres especials (lectura, etc) no es gestionaran pel banc de llibres. Les famílies interessades també hauran de fer-se sòcies de l’AMPA. Els llibres no seran de les famílies sinó del centre i aquest amb l’AMPA gestionarà cada any el banc.

Qué passarà quan una família no torna algun llibre o fa un mal ús?

Si un xiquet o xiqueta d’una família inscrita al banc de llibres fa un mal ús dels llibres s’exigirà la substitució del llibre o llibres per un exemplar o exemplars nous. Si no es substitueix l´AMPA comprarà els exemplars nous necessaris per reposar-los i la família quedarà exclosa del banc de llibres.

Quins beneficis es trauen?
  • Concienciació per part de tots, sobretot els xiquets i xiquetes, de valorar el material escolar i i tindre cura d’ell.
  • Accés de totes les famílies als llibres de text.
  • Foment de la solidaritat.
  • Estalvi econòmic.
  • Estalvi de recursos i conservació del medi ambient.
Des de l’AMPA us volem traslladar que posar en marxa tot aquest projecte serà una tasca difícil i complicada per a tots i totes, i es per aixó que demanem la comprensió i la col·laboració de tots els implicats i implicades.

AMPA escola Herrero                                                                                   CEIP Herrero
ampa.cp.herrero@gmail.com                                                                      12001368@edu.gva.es





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada