dijous, 15 de gener del 2015

Resum de la reunió de l'AMPA amb la Direcció Territorial d'Educació - 13/01/2015

El passat dimarts 13 de gener una representació de l'AMPA de l'escola Herrero es va entrevistar amb la Direcció Territorial d'Educació.

Durant l'entrevista vam plantejar qüestions relacionades amb el curs 2015/2016 (programa d'ensenyament, supressions, reforç de valencià, etc) i també qüestions relacionades amb el manteniment de l'escola. Totes les peticions es van presentar per escrit en registre. Així que esperem resposta per escrit.


Us fem arribar un resum de les respostes que vam rebre a cada qüestió plantejada. En color roig us informem de la resposta (no literal) dels representants de Conselleria.


1. Per al curs 2015/2016: 

-Quantes unitats escolars tindrà l'escola Herrero?
El CEIP Herrero només tindrà una línia educativa perquè no n'hi ha suficient demanda per a més línies.
No n'hi ha suficient demanda perquè amb la baixada de la natalitat han decidit pujar la ràtio (enlloc de mantindre-la) i suprimir unitats només a les escoles públiques. Amb la seua política desprestigien l'educació pública.

-Quin programa d'ensenyament tindrà?
El programa d'ensenyament del CEIP Herrero serà en castellà perquè és una decisió del Servei de Planificació Educativa (Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa) i ells tenen les dades, decideixen i planifiquen. Els Consells Escolars de les escoles no té poder decisiu, es poden votar propostes però després decideix la Conselleria.
El programa d'ensenyament en castellà garanteix també l'ensenyament del valencià i és igualment integrador. A més també tenen el seu dret les famílies que volen preinscriure els seus fills en castellà.
En contra de la decisió del Consell Escolar, del Claustre i de les famílies, deixant a les famílies del centre de la ciutat sense poder triar una escola pública i en valencià. La LOMQE ha convertit els Consells Escolars en un òrgan consultiu i de proposta perquè no els interessa que la comunitat escolar puga prendre decisions.
Com es nota que no han visitat l'escola Herrero ni han revisat les avaluacions diagnòstiques per comprovar que el programa en castellà no és igual d'integrador i que no s'aprèn igual el valencià.

-Continuarà el "reforç de valencià" per a l'alumnat que ha accedit al centre aquest curs? Si l'escola continua amb el programa d'ensenyament en castellà els nous xiquets i xiquetes d'infantil de 3 anys tindran també l'opció d'un "reforç de valencià"?
El reforç de valencià no forma part de cap programa d'ensenyament, és una adaptació curricular estranya i, per tant, s'haurà de demanar cada any.
Ni l'escola ni l'AMPA hem demanat mai el reforç de valencià. Va ser una iniciativa de Vicent Sales, regidor d'Educació a l'ajuntament de Castelló i l'AMPA sempre ha acceptat aquest "reforç de valencià" com un mal menor i com un pegat estrany. Una escola necessita un programa d'ensenyament clar, com totes les altres. I nosaltres demanem el programa d'ensenyament en valencià perquè garanteix l'aprenentatge del castellà i perquè és més integrador de les famílies nouvingudes.

-En el nou esborrany d'arranjament publicat el dia 7/01/2015 es continua mantenint la supressió d'una línia per a l'Herrero i el curs que ve hi haurà uns 50 alumnes menys (50 pupitres buits, 25 d'infantil i 25 de 6é de primària). 25 més dels previstos en una supressió normal perquè desapareix també el grup C de 6é de primària. També hi haurà 3 places de professorat menys (una d'infantil, una de primària i un especialista d'anglès). En aquest curs 2014/2015 ja s'han quedat 25 pupitres buits i hi ha 2 places de professorat menys. El resultat dels dos cursos de supressió 2014/2015 i 2015/2016 serà de 75 pupitres buits i 5 mestres menys.

L’AMPA de l’escola Herrero va sol·licitar les següents peticions relacionades amb les instal·lacions i el manteniment del CEIP Herrero i vam tindre la següent resposta:

-Canvi de sentit de les portes d’accés al pati des de cada bloc de l’edifici. Són portes que encara obren cap a dins de l’edifici.

Ho revisaran i ho valoraran.


-Construcció d'una escala d'incendis a la part est de l'edifici.
Tractant-se d'una escola antiga no hi ha obligació. Si es construeix llevarà espai a una part del pati. Seria possible construir-la si lleven espai d'algun aula.

-Instal·lació de gas ciutat per al menjador escolar. La tuberia del gas ciutat passa pel carrer Herrero i pensem que no costaria molts diners (són uns pocs metres) connectar-la amb la cuina del menjador. Ara funciona amb gas butà i les botelles de gas estan molt a prop del pati on juguen els xiquetes i xiquetes, la qual cosa pensem que suposa un perill i un risc fàcil de solucionar.
Ho revisaran i ho valoraran.

-Neteja més freqüent de les voreres de l'escola que rodejen l’escola. És una zona on es concentren diàriament molts xiquets, xiquetes i famílies i pensem que requereix una neteja més freqüent que altres zones.
És un assumpte de l'ajuntament.
Ho hem tramitat a l'ajuntament.

-Resoldre els problemes amb el mal estat de la porta d'accés al pati. Encara que les revisions anteriors que s’han fet diguen que la porta està bé l'aspecte no és molt “saludable”.
Recanvi de la tela metàl·lica que rodeja la paret exterior d’aquesta porta d’accés. Està molt rovellada i s’està trencant.
Instal·lació de calefacció central més eficient i econòmica per a tot el centre.
Ho revisaran i ho valoraran.

-Renovació/revisió de la instal·lació elèctrica.
Impossible pel seu cost i perquè és un edifici antic que requereix moltes modificacions.

-Instal·lació de calefacció central més econòmica i eficient.
Impossible pel seu cost. Revisaran els radiadors que estiguen en pitjor estat i valoraran la seua substitució.

-Plantar en terra els arbres que ara mateix hi ha al pati dins de testos en el mateix lloc on estan ara amb la instal·lació de reg per goteig i una capa al voltant de grava amb resina per evitar desnivells que provoquen caigudes als xiquets i el fang conseqüent quan plou o es rega l’arbre. Aquests arbres ja han arribat al seu màxim de creixement en test i així podran fer una mica més d'ombra al pati per als mesos de primavera i tardor. Demanem el compromís de l'ajuntament de fer el manteniment regular també dels arbres (reg i poda) igual que el fan de la resta de l'edifici.
Impossible, inviable.

-Revisió i/o canvi del sostre dels porxos.
Ho revisaran i ho valoraran.

-Revisar i repintar si és precís la façana i els espais interiors (aules, etc).
Ho revisaran i ho valoraran.

-Instal·lació de ventiladors de sostre a les aules (un per aula). Durant els mesos de setembre, octubre i abril, maig i juny fa moltíssima calor a les aules de tota l'escola.
Ho revisaran i ho valoraran. Encara que són partidaris de ventiladors mòbils de peu i no dels de sostre per seguretat.
Desconeixem quina inseguretat pot generar un ventilador que compleix totes les normes de seguretat, d'instal·lació i un doble anclatge al sostre. Esperem que no siguen només motius econòmics. Recordem que és l'AMPA la que va pagar la instal·lació de 6 ventiladors en 6 aules del centre el passat mes de juliol (1.426,59 euros) Potser si no ho hagués fet l'AMPA encara estaríem esperant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada